søndag den 11. marts 2012

Men hvorfor ..?

Men hvorfor vil jeg egenlig tabe mig: 
Jo det er sådan set meget nemt at svare på. Sagen er den, at jeg har strutmave, og den er ikke blevet mindre, efter jeg har været gravid. Faktisk ser den stadig ret gravid ud. Så gravid at jeg inden for det sidste halve år, er blevet spurgt ikke mindre end 4 gange, om jeg mon var gravid. Det er trættende i længden og selv om mit positive sind slår den hen med, at det nok er fordi resten af mig er pænt slank, så er det ikke lykken at skulle afkræfte graviditet jævnligt.*
Men altså jeg vil også bare gerne være i bedre form, have god kondination, rage mig selv ud af den statestik, der placerer mig i nærheden af nogle livsstilssygdomme og være et godt forbillede for mit barn.
Sidst men ikke mindst har min mand smidt noget vielsesring i puljen, hvis jeg kan tabe knap 10 kg inden 1. juli 12.

Hvordan:
Mit fedt er sådan noget, der er sukkerrelateret. Jeg har i den grad en sød tand og hælder alt muligt slik ind hele tiden. Har i en periode spist rittersport til morgenmad og kørt meget bland selv ind om aftenen og skyllet ned med cola. Det ved vi jo alle sammen, ikke er holdbart i længden. Så konceptet er at skærer alvorligt ned på slik og kage, og skrue op for motionen.
Og så har jeg også lige købt nogle bøger, om hvordan det skal lade sig gøre, men dem fortæller jeg om senere, når jeg har afprøvet teknikkerne og den slags.

Dagens store succes er at jeg har været ude og løbe! Hurra, godt for mig.

*Hvornår fanden holder folk op med at spørge om man er gravid? Hvis jeg ikke har sagt at jeg er gravid er det:
A fordi jeg ikke er gravid 
B fordi det ikke kommer dig ved hvis jeg er. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar